Terwijl ik naar bezwaarschift internet-form zocht vond ik verzamelde ik de volgende regels:
U moet uw bezwaar altijd schriftelijk indienen met een bezwaarschrift. U kunt het bezwaarschift niet per e-mail aan de SVB verzenden. Bovendien moet uw bezwaarschrift zijn ingediend binnen zes weken nadat de beslissing aan u is toegezonden. [het woord schriftelijk vind ik belangrijk]
Op de envelop in de linkerbovenhoek schrijft u 'Bezwaarschrift'. U stuurt het bezwaarschrift altijd naar het kantoor van de SVB dat de beslissing heeft genomen. [sorry, ik heb het al opgestuurd]
In de brochure "Informatie over bezwaar en beroep" vindt u meer informatie over de bezwaarprocedure en een model bezwaarschrift. U kunt ook contact opnemen met één van de kantoren van de SVB.
Als u het ook met de beslissing van de SVB over uw bezwaarschrift oneens bent, kunt u in beroep gaan bij de rechter. U kunt pas in beroep gaan nadat de SVB een beslissing op uw bezwaarschrift heeft genomen. Dit is zo bepaald in de Algemene wet bestuursrecht.
Meestal zijn we in minder dan dertien weken klaar. [3 maanden]
Vaak nodigen we u uit voor een gesprek op ons kantoor. Zo’n gesprek heet een ‘hoorzitting’. [ik moet Groningen bellen vanuit Nederland hun nummer +31 (0)50 316 9010 ik ga lekker met de trein]
Het sociaal minimum is het minimum inkomen waarop iedereen recht heeft die in Nederland woont of werkt.
klanten van de SVB krijgen op tijd waar ze recht op hebben.
Bij de uitvoering van de regelingen heeft de SVB een open houding naar opdrachtgevers en klanten. Het werk moet niet alleen zo veel mogelijk foutloos worden gedaan, maar ook servicegericht en klantvriendelijk.
De SVB wil omgevingsbewust zijn. Dat betekent open staan voor ontwikkelingen in de samenleving en daar zonodig de werkwijze op aanpassen. Om een vitale organisatie te blijven, staat de SVB open voor nieuwe regelingen.
De wereld is in beweging. Daarom wil de SVB investeren in innovatie en betrokken zijn bij maatschappelijke ontwikkelingen.
Bijzondere aandacht heeft het manifest ‘Innovatie in uitvoering’, dat is opgesteld door de zes grote uitvoeringsinstanties UWV, CWI, Belastingdienst, Informatie Beheer Groep, CVZ en de SVB. In het manifest kondigen de organisaties aan intensiever te gaan samenwerken op het gebied van ICT. Zo willen ze de dienstverlening aan burgers verbeteren met bijvoorbeeld een elektronische identificatie.
Waar de SVB voor staat De SVB is: Onbetwist in uitvoering, verbonden met de samenleving, inspirerend in kennis en eerzaam.
Onbetwist in uitvoering In een maatschappij waar zekerheid en betrouwbaarheid steeds minder vanzelfsprekende begrippen worden, kun je er bij de SVB blindelings op vertrouwen dat je op tijd krijgt waar je recht op hebt. Altijd.
Verbonden met de samenleving De SVB kan alleen perfect invulling geven aan haar taak doordat ze weet wat er leeft onder burgers, wat hun veranderende wensen zijn en in welke richting de maatschappij evolueert.
Inspirerend in kennis De SVB is een bron van kennis. Ze heeft de verantwoordelijkheid om die kennis uit te bouwen, te delen en uit te dragen, omdat dat bijdraagt aan een betere en stabielere uitvoering van de sociale zekerheid.
Eerzaam De SVB neemt haar taak uiterst serieus. En dus zijn haar medewerkers
[SVB heeft de verantwoordelijkheid om haar kennis te delen en ik had blindelings vertrouwen]
drs. Marjolein ten Kroode “Het aardige is dat de SVB voor een burger heel veel doet zonder dat deze er om hoeft te vragen.” Ze is verantwoordelijk voor de portefeuille ICT en organisatie.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
OK dat is moei genoeg. Ik kan de bezwaarschrift internet form niet weer vinden! Ik ga gewoon mijn bezwaarschrift nog eens over doen op de aangegeven manier met envelop. Ga weer naar het postkantoor en stuur het met de juiste frankering. Zie Groningen SVB 008. Ik sluit ook de brief van gisteren in om eventuele verwarring van twee brieven te vermijden.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment